16 december 2008

Tiden som försvann..

Hittade den gamla dagboken jag förde för Myras träning, tänk - det var ett och ett halvt år sen. Känns som om det varit för alltid!
Det här är dagen efter jag hämtat hem henne, den 8/6 2007:

"Tränat sitt, jättebra Ögonkontakt - klickat, hon tyckte klickern var jätterolig! Nej-övning med godis på golv, Myra hade en jättebra respons på det. Lekinkallning på gräsmattan Tränade lite "tack", dvs släppa saker. Gått lite i skogen, Myra fick se hästar, det gick bra. Hennes halsband kliar så hon knappt kan ta ett steg innan hon måste sätta sig ner och klia igen. Lät henne vara i valphagen ett tag - MYCKET gnäll! Galet söt är hon iaf!"

Det har hänt MYCKET sen dess!

p.s Ni har väl spanat in Dpklubbens del i SSPK's notisblad?! Där figurerar nämligen en snygg hund med sin matte ;) d.s

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad söt hon är lilla Myra. Tänk att jag också förhoppningsvis kommer att få hem en sådan lite tjej!! Väntar och blir sjuk av denna väntan! :)

Kul att du ska hålla klickerkurs för oss i Södertälje. Kommer kanske ta med mig valpen ena dagen och träna med henne :)

Helena, Quince och Otto sa...

Ja, jag vill gärna se en snygg matte med sin snygga hund i SSPK:s notisblad. Visa meeej!