28 december 2008

Dagens träning!

Jag är lika lyrisk som vanligt efter agilityträningen, dock var jag extremt dålig på att kampa upp Myra innan vi körde idag (vilket resulterar i en långsam hund på banan - inte frukten utan agilitybanan), men man lär sig något varje gång!

Vi körde iaf vår första hela bana idag, en modifierad bana som kördes i Linköping för två år sen.
Riktigt roligt, men det blev verkligen tydligt att Myra och jag måste komma ihop oss bättre, när man ser på filmen är det tydligt att jag börjar förbereda mig för byten alldeles för tidigt för Myra. Ska bli kul att se hur vi utvecklas ihop.
Sen avslutade vi med en rak bana, hopp-tunne-hopp-tunnel som vi tävlade fram och tillbaka o bara hade kul.


1:a hela banan! Agility 28/12-08 from Hanna Schnackenburg on Vimeo.

Sen blev det också lite oplanerad lydnadsträning på skojj (ha ljud på o lyssna till Ellens finfina kommenderingar!)


Lydnadsträning 28/12 08 from Hanna Schnackenburg on Vimeo.

Ellen o Ylva tränade också lite, superduktiga - en film kommer nog upp på ellens blogg.... Smilla o Vronkisen tränar på, vet inte vem som är mest lyrisk och taggad av dom. Smilla är lyckligast i världen och Veronica blir som ett barn på julafton på nytt!

4 kommentarer:

lillajag sa...

vi ä ju för jävla bra allihop i vår lilla grupp=) Smilla o jag ä nog typ lika taggade båda två. askul!!!

Helena, Quince och Otto sa...

Bäst bäst :)

Anonym sa...

Vad duktiga ni är! Och vilken lyx att ha ett ridhus att träna i - lite avis blir jag allt.
Inser att det blir tuff konkurrens i Linköping ;-)

Anonym sa...

Vi kör både hopp & agility. Gud, ska bli så spännande och nrvöst också för den delen. Ska bli skoj att träffa dig och Myra igen det var ju ett tag sedan vi sågs senast - i Borås.