20 december 2008

2008 - THE year

Tänk så mycket som kan hända på ett år. Vet att det inte riktigt är dags att sammanfatta året som varit än men jag läste just Emma Willblads årskrönika och började tänka tillbaka på det som varit.
Åren 2008 har fokuset legat på att komma ihop oss, att lära känna Myra och ha roligt!

2008 var året då:
-Många nya bekantskaper kom, både för Myra och för mig, både två- och fyrbeningar.


-Det året då Myra och jag hittade på allt möjligt bus och skojj med dessa underbara människor och hundar som existerar i hundvärlden.
-Såklart blev det också umgänge med världens bästa Leia och Jennifer!

-Några officiella 2:or på utställning hann vi också med :P (+ en placering som 3:e bästa tik m HP på inoff... alltid något!)
-Agilityträningen startade vi upp. Träning hos Camilla Brundin, min första handlingskurs i agility då jag kunde gå med egen hund, inte sitta bredvid som åskådare för Eva-Marie Wergård, En otroligt inspirerande A1:a för Ninnie Lindvall och mycket lek på klubben!
-Ett MH med 1:a på skott :D

-Ett godkänt anlag i viltspåret :D
Summan av kardemumman så har vi fått ihop hela 6 poäng i årets allroundhund för SSPK :P

Vem skulle kunna tro att denna lilla korv skulle växa upp till en sån stilig, galen och alldeles underbar hund!

Jag vill tacka alla människor som inspirerat mig, hjälpt mig, stått ut med allt mitt hundtjat och som jag fått följa med/har följt med på alla knasigt, roliga och underliga hundsaker. Utan er skulle varken Myra eller jag vara där vi är idag!
Nu håller vi tummarna för att 2009 blir ett lika innehållsrikt, fartfyllt och roligt år!

3 kommentarer:

Sara och Miki sa...

Vilken fin "krönika" :) Och du, TACK till du också för allt du lärt mig och inspirerat mig och peppat mig och roat mig :D

Helena, Quince och Otto sa...

Raring! Tänk så mycket som hänt på bara ett år. Ni är verkligen härliga att se tillsammans. Stort lycka till för 2009. Puss

Anonym sa...

Åh! Men, ni är ju onaturligt duktiga. Så är det!