08 december 2008

1-2-3

Eftersom jag ligger nerbäddad i influensan har Myra inte fått så mycket kul att göra. Hon ligger mest med mig i sängen o myser och kollar på film. Ungefär så här har vi det nu, åh nej inte helt fel faktiskt.

Men mitt i alltihopa när Myra började få som mest spatt och började slunga iväg leksaker på mig kom jag på en liten lek som nog var minst lika kul för mig som för henne :P

Jag började med att säga "vänta" till Myra , sen tog jag hennes leksak och slängde in under täcket. Gick hon ur sitt vänta, tog jag fram leksaken och började om igen. När jag hade slängt in leksaken under täcket sa jag ett, två, tre och på tre sa jag det med mer intensitet och lyfte på täcket (men bara i början så hon skulle fatta att det var okej att ta den på 3). Myra sprang in och högg leksaken så lekte vi lite tillsammans och så började vi om igen.


Sa siffrorna tillslut lite olika, ex. ett, åtta, nio, tre och avslutade även en omgång med att viska så Myra verkligen fick koncentrera sig och LYSSA på vad jag faktiskt sa.
Riktigt kul och inte ansträngande!

SÖTNÖT!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på er!

Usch vad trist att ligga i sängen och ha influensan :-( Hoppas ni kryar på er snart.

Tack för era gratulationer i vår gästbok, äntligen så tog vi det!!

Är det inte dax för mamma att skaffa en liten griffon nu snart? ;-)
Ha en skön jul och ett Gott Nytt år! Hälsa mamsen! Kram Pia & griffarna