01 februari 2008

Myror 10 månader

Hurra hurra för Myrkullen som idag blir 10 månader!


Myra har under bara 10 månader; etsat sig fast i mitt hjärta, lärt mig miljoner saker, gett mig tusentals skratt, många mysiga nätter med en liiiten vovve ihopkurad som en värmedyna, många svåra morgonprommenader i regn, nya upplevelser, lekar och nya tankesätt!
Hon är bäst!

Idag har hon fått fira med extra mycket träning! Lägger förmodligen upp en liten klickerfilm senare.
-Kamp med "död" leksak går skitbra, idag var hon så på att hon inte ens ville ha godiset när jag klickade.
-Stadgeträning; körde sitt,ligg och stå. Kunde slänga godis på en paff hund i stå och alla 4 tassar var kvar i backen, svårare med ligg men snaart så! Hon är inte så lättlurad hon!
-Kampande med viktfördelningen bakåt går super, hon lägger verkligen hela tyngden bakåt, då låter jag henne få leksaken och då dödar hon den måånga gånger, cute!
-Backa, wihe, hon har fattat med öppna/sluta handen metoden!
-Bakfotskontroll; efter kursen då jag fick hjälp och råd av Fanny har jag gett mig f-n på att lära henne lyfta på bara en tass! Tog en sparrisburk (väääldigt smal, så hon bara kunde få plats med en tass!), redan då hajade hon grejjen och lyfte höger tass gång på gång! Ska försöka filma sötnosen!

Har äran att vara ensam hemma ikväll/natt (vi har en "Girls night in!), skööönt! Så vi ska nog passa på att ta ett till pass eftersom det inte lär bli en lång kvällsprommenad i regn och rusk.

Ska försöka få ändan ur vagnen och fixa den nya hemsidan nu också!
Dagens länk: Kathy Sdao - Klickerinstruktör som håller ihop med Bob Bailey

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, bäst är ordet! Men, inte kan man bli annat med en sådan matte?