13 februari 2008

träningsdagbok mm

Ja, jag vet att det inte blivit mycket träningsdagbok. Men efter klickerkursen var ju jag i frankfurt och denhär veckan har jag satsat på pluggandet.
Men nästa vecka blir det dagboksträning igen, ska bli skönt att få lite överblick över träningen.

Men Myra är pigg och glad och leker livet! Vi har kört lite stadgeträning med omvänt lockande och Myra har fått träna på att ta fram saker snabbare ur sin repertoar. Kampträning med både dött föremål, omvänt lockande och viktförskjutning bakåt har vi också kört.
Lite apport och mycket klick för bakben ;)

Mest roliga saker och inte så mycket avancerat.
Ska försöka fokusera på olika delar till lydnadsmomenten sammtidigt som jag får in några "lättare och roligare" saker i träningen också (utan att jag tränar föör mycket :P).

På prommenaderna är det så mycket bättre, inte alls mycket nosande och inkallningarna funkar bättre!
Ikväll är det mitt första styrelsemöte med dpklubben och därför varken Nyköpings Bk's årsmöte eller så mycket hundträning.
Funtar på att byta tillbaka till min gamla blogg också.. får se hur det blir!

Inga kommentarer: