20 februari 2008

hundplågardag?!

Äntligen har jag tagit mig tid till att ge Myra ett välförtjänt bad!



Det började helt okej, med en glad råtta som tyckte det var lite kul att alla stog i badrummet o fnissade...

Men vid närmare eftertanke var det inte alls kul. Varflr bli ren när man kan vara älg lixom?
Men det fanns ett slut på lidanadet. Efter att jag plockat upp en inte alltför glad råtta ur badkaret fick det bli en avledande manöver, som stavades M-Ä-R-G-B-E-N-S--M-U-T-A.
Trots det en del sura miner, men ganska söta! Nu är hon iaf ren :D
Idag tog vi en lååång och jättehärlig prommenad, i skogen och på åkrar, riktigt mysigt och både Myra och jag fickl upp flåset i den böljande skogen. lite balansövningar på stubbar och omkullfallna träd och lite hindersug (träd :P) körde vi också!
Regnet låg i luften, allt var stilla och tyst och jag tror vi njöt lika mycket!
I morgon blir det förmodligen ett besök hos Mormor och morfar ute på landet, skönt o bli lite ompysslad.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh! En ren råtta! Den bästa sorten :) Host och hack...