02 februari 2008

träning *film*

Eftersom jag fortfarande är ensam hemma och vädret ute inte gjorde att vi ville gå någon lång prommenad körde vi ett ganska långt pass inne istället!
Spelade in en film när vi körde bakdelskontroll och lite sitt och ligg :D
http://www.youtube.com/watch?v=uWzRRzjHyA0

Sedan körde vi också lite apport vilket gick sådär, körde med ett metalldecilitermått men Myrlingen var så uppspelt att det mest slamrade omkring :P

Stadgeträningen går däremot frammåt, hon börjar bjuda på mer från sin repetoar och jag har börjat förstå mer hur jag ska röra mig och inte.

För första gången fick hon hoppa hinder också! Lärde snabbt in skålen, drog in några mattor i vardagsrummet och ställde upp ett konhinder (tur att man har en liiten hund!).
Hindret gick super, använde skålen, leksak, godis och mig själv. Så nu har Myra hoppat hinder som jag:
-Skickat henne mot för att hon sen fick fortsätta till skålen
-Sprang bredvid på höger och vänster sida
-kallade in över
Nästa steg är att springa åt ett annat håll när hon hoppar och att hon fortfarande ska sikta mot skålen. Vi bygger som susan G säger: VALUE ;)

Starterna var däremot lite sådär. Måste verkligen vara konsekvent och visa att hon SKA stå kvar med ALLA tassar i backen! Men jag varvade lite, ibland fick hon hoppa när hon tittade mot hindret och ibland gick jag tillbaka så fick hon en godis.
Min Myrling är en sötnöt!

Inga kommentarer: