14 februari 2008

Der Polizeihunde

När vi var i Frankfurt förra veckan hade vi ju nöjet att se polishundarna träna!
Här kommer lite bilder (lite sent, men men), denhär söta Mallen var den yngsta hunden i stallet, ca 3 år gammal (ung):

Värmer upp med lydnad.


Typ a hinder, den söta Mallen rusar upp!
Smitaren kom inte allt för långt!

"Närkamp"
Visitation av "tjuven"
Det var en riktigt cool upplevelse, tyvärr tyckte jag det var lite synd att hunden hade stackel men enligt poliserna behövdes det OM man kom i en situation då hunden inte skulle lyssna. Jag tyckte också det var synd att allt skulle vara så militäriskt; de skrev i princip kommandona en gång så det var inte någon snack om trevliga tonlägen....'
Men det var en otrolig upplevelse och jag tyckte det var jättekul att se!
(nu ska jag bara hitta en anorektisk dvärg som jag kan träna Myra på...)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har inte funderat på att låta Myling träna på en Barbie? :D