18 februari 2008

Gårdagen och dagen

Några bilder på blivande monster:


























Tänkt att till och med jag (där borderterrier inte ligger högst upp på min lista) blev lite kär i dessa valpar. Hade två stycken snosandes i knät, tillochmed kisspölarna jag fick på magen var söta. Av 4 valpar var 3 fortfarande gulliga, den lilla svarta Adolf Hitler var minsann ett litet monster redan vid 6 veckor...
Lite jakt blidde det också, Myra tyckde det var skitkul och var säkert lite arg för att inte hon fick jaga något... Men uppförde sig gjorde hon, inte ett morr åt någon läskig jagare. Hon hoppade, hälsade, viftade på svansen och hjälpte till o pejla..
På hemvägen stannade vi vid agilityträningen, där var dom redan klara så myra o jag fick hela ridhuset för oss själva och körde för första gången den långa tunneln, böjde den lite och satte sen ett hopphinder efter.
Idag var vi på klubben o tränade lite i solskenet. Blev linförighet, sitt-träning (ute!!!) och lite stadgeövningar. Kampandes med omvänt lockande och störning tyckte myra var superkul. Sen lite agility.
Blev en kort tunnel som jag böjde som vi körde lite släpp träning på, sedan körde vi 3-pinnars slalom och sen satte jag jhop dom, gick skitbra!
Myra uppförde sig super och var rolig hela tiden, den ända gången det gick lite sådär var när siri skulle köra tunneln :P MYYYCKE träning på sånt, jag vill inte ha en agilitystressad hund som bara kan bete sig på plan men inte utanför!


Veckoträningen för v.8
Agility:
-Köra en repa 3-pinnars slalom 1ggr/dag, inte mer och inte mindre. Klicka från olika vinklar och avstånd och försöka ha externbelöning
-Släpp på två hopphinder i följd
Lydad:
-Sitt träning ute
-Apportklickning
-Fotträning
Freestyle:
-Klicka backa
Övrigt:
Kampa med mer störning, träna "tack"
Ja, får vi se, har ju lov och därmed mer tid för träning.
Nu ska vi kolla in Greg Darrets; agilityfoundation! Tack Mervi!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sjukt söta valpar! (fast vilken valp är inte söt?) Kommer förhoppningsvis kunna lägga ut filmer från idag senare ikväll. Om det är ngt att lägga ut vill säga ;) nejdå, vi ska åka och ösa och bara ha roligt. Resultat skiter vi i! :) Ses vi imorgon? Jackorna är klara. Pusss