26 februari 2008

Vardagen is back...

Efter ett härligt lov är vardagen tillbaka. Myra gillade verkligen inte att gå ut klockan sju på morgonen igen men vi tog oss runt. (Dock hade jag myra 4 meter nosandes bakom...).
Nu när jag kommit hem från skolan har vi bara kört ett jättekort pass där vi tränade på att bläddra mellan beteenden i framförmappen på ett mer aktivt sätt. Det gick jättebra, efter det tog jag en svängom med Eskil också.

I veckan blir det inte mycket till träningsdagbok då det är vilovecka så det ser ut som följande:

Esamhetsträning:
-låta Myra ha en ensamstund per dag, varva mellan öppen och stängd dörr och i och utanför buren.
-Myra ska sova en natt i buren

Övrigt:
-minst två koppelprommenader
-se till att jag INTE småtränar med henne på prommenaderna
-Kampa lite med fokus på viktförskjutning bak eller omvänt lockande (höj kriterierna där)

Så det är nog mest utmaning för mig i veckan, att inte träna :P
Sån tur är har mamma sagt att jag mer än gärna får träna med Eskil, han behöver verkligen träna på systematik i sin klickerträning. Inte stressa upp sig utan istället lära sig en "mall" att använda, det blir nog bra.

Igår var vi ute o tränade, fotade och filmade. Ligger på andra datorn men jag ska försöka få upp det så snabbt som möjligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

"...börjar få lite släpp..." Men, Hanna! Hallå! Din räserråtta for ju som en projektil in och ut ur tunneln igår. Hon ser urläcker ut och tvärbromsar vid sin skål så att hon nästan står på näsan. Underbart! "...börjar..." pytt! Jag är SÅ impad av er! Äckelpottor.

Själv har jag insett vad bra det är att ha tillgång till en liten skateboardpark när Snawa är uttråkad :) Hon klickades till att balansera som en cirkuselefant på en liten mojäng. Inget svårare än två tassar på en upphöjning, men vad roligt vi hade! Snawa rules! Raja is the Princess of Princesses
kram