17 september 2008

Nu vågar jag också...

...kalla min hund för STJÄRNSKOTT!!!

Gårdagens träning gick mer än bra, den gick fantastiskt!
Det är så sjukt galet vilken liten hund jag fått! Hennea vilja och kapacitet har ju inte något stopp!

Först körde vi säcken, som vi inte kört många gånger eller i en kombination. Tänkte att jag skulle prova att se om Myra gick igenom den utan att mamma höll upp den sen.
SOM hon sprang, såg ut som om att hon inte hade gjort annat än att sprungit säckar i sina dagar.
Framförbyte, bakombyte, skicka igenom när jag stog kvar och ta den med ett hinder innan - att det hann vi med och Myra sprang och sprang!

Efter en liten paus körde vi min favvo - Eva Bertilsson och Emelie-Johnsson Vegh's "Bermudatriangel" med 3*4-pinnars slalom. Började belöna henne så hon tog kl. 3 ingång och försvårade den succesivt till 12-1 ingångar. Vid kl 3 ingångar utförde hon rätt beteende i 100% av fallen. YEEY! Men vid 12-1 ingången sänktes det lite, Låg väl på en 50% lyckande gånger. Men vi ska defenitivt köra detta igen! Myra arbetade iaf med fart och flyt!

Efter vi tränat länge och väl, kampat som tokar och haft några små pauser så fick jag hjälp av Lena att klocka hennes slalom (varför kommer jag alltid på det sist i träningen?). Fick ett resultat på 3,4 sekunder.

Myra är ett litet stjärnskott!
Ska anmäla oss till Västerås nu.... :D

5 kommentarer:

lillajag sa...

klart hon ä en liten stjärna d lilla fröt. vi ska gå kursen nu i alla fall. Fanny verkar trevlig även om Eva ä en snorka=)

Anonym sa...

Ja, men hallå. No fence, men har du sovit under samma sten som staket-prataren? Å maj gadd, lixom. Alla vi andra har ju redan sett det. Stjärnämnet, alltså. Kan du ge mig beskrivning på bermudatriangeln?

Anonym sa...

Maria, du har så rätt, så. Ska bli mig ett sant nöje att stå vid sidan av, med tårar i ögonen, och applådera när långa flickan och lilla hunden slår alla :)

Anonym sa...

Ja, jag har anmält. Haha skulle ju inte göra det först men det blev så...
Kul att träningen går så bra. Tränade hos Camilla igår och det kändes super. Tråkigt att det går bättre med klass 2-3 komb. och att vi har svårt med klass I. Haha Inte ren!
Kram,

Anonym sa...

Myrlig is the shit! HejjaHejja!