28 september 2008

kurs för Eva-Marie Wergård

Så var det lördag och Teknikhoppningskurs för Eva-Marie Wergård Linköpings hu stog på schemat.
Maria o jag sov över hos Ullis så vi packade in oss i en bil och så bar det av.

Så mycket kul kunskap och så mycket bra sagt som vi fick höra den dagen, helt otroligt!
Vi var ett gäng på 7 ekipge med hundar i alla storlekar och raser.

Började dagen med Teknikhoppning. Det var riktigt kul att se alla de andra hundarna och jämföra tekniken hos de olika individerna.
Eva-Marie tyckde att Myra hade en bra teknik så vi ska börja jobba med att Myra får ett bra avstamp/avhopp till hinderna nu. Vi har fått lite övningar att göra hemma och jag ser verkligen fram emot dom!
Ullis Moa hoppade bra, tyst och koncentrerat med bra teknik hon med!
O Marias Snawa, lilla skitunge. Hon verkade ha ont i ryggen igen. Så de stog över tekniken. Usch och fy, nu håller vi tummarna för att det nte är något.
Det var så himla kul med teknikhoppningen, massa roliga och nya grejjer. För mig som dessutom är en tekniknörd och älskar all teknisk träning var detta som att hamna i himmelriket!



En välförtjänt lunchpaus senare stog vi ute på banan igen, nu för handlingsträning. Framför oss hade vi en jätterolig bana: Myra jobbade bra men ville inte ta tunnlarna (!!!!), men när jag verkligen jobbade mot dom blev det bra. Hon hade bra fart och flyt.
Vi fick beröm för våra bakombyten och för tighta svängar, typ som i fallet, hinder 8-9.
Det vi ska fokusera vår träning på är att få våra framförbyten tightare, Myra svävar ut lite för långt och där måste jag ändra mitt handlingssätt. Har redan börjat klura på övningar som handlar om "korta" resp. "långa" framförbyten.

Det var en såå rolig dag och Eva-Marie måste jag verkligen säga att jag är imponerad av. Så mycket nya sätt att uttrycka sig på och verkligen tog sig tid för varje individ! Henne blir det defenitivt fler kurser för!

Tur för Maria, Ullis o mig var inte dagen slut där. Vi åkte till Ikea och sen Mcdonalds o härjade lite (massor).

3 kommentarer:

Anonym sa...

å idag hade vi kunnat tävla. min hund gör mig galen av förvirring. käraste lilla tokan.

Anonym sa...

Såå roligt ni verkar ha haft det! Synd om Snawa... och Maria såklart - ursch!
Filmer från WM ska samlas på en skiva är det tänkt. Återkommer om det. Ses vi till helgen? Träningsdag samt träningstävling i Eskilstuna?
Kram, M oc.

Anonym sa...

Kul med träning. Ska bli skoj att se resultat från eran tävling sen. Vad använder du för banritningsprogram? Letar efter ett, men har inte hittat något som funkar för Vista.

kram Ullis å Puma