14 september 2008

Agilitytävling Oxelösunds bk 14/9-08

Idag har Myra och jag hängt med Ullis, Matilda med hundar och Svea till agilitytävlingen i Oxelösund. Ullis skulle tävla och målet var pinne nr.2 i ag1.
Vi slog läger tillsammans med Eskilstunarna Mi och Elin, solen visade sig mycket och vi satt precis intill banan, mycket bra!

Roger Fransson var domare för dagen och bjöd på roliga banor, ska länka till dom så fort dom kommit ut på hemsidan!

Tursamt nog för Myra och mig stog tre hinder och ett 4-pinnars slalom uppställt som framhoppningsbana. Så vi fick vår träning. Myra gick SKITBRA, hon är så otrolig min lilla råtta. Det gick såå bra, hon jobbade fint och lyssnade på handlingen bra.
Först körde vi den här kombinationen:
Efter det blev det den här:
(är filmat med mobilkameran eftersom vår kamera dog så kvalitén är inte bra men det lilla suddiga bruna är iag Myra :P)


Mycket nöjd med råttan!
Kampbild:
Utställningssnygg när Myra suktar efter kamptrasan (eller morgonrocks-snöret som det eg är :P)

Det var bara en klass1 bana så dagen gick fort och plötsligt stog Mi i startgropen.
De fick till ett såntdär fint bordercollieflyt där allt bara funkade och blev nollade med en jättebra tid. Glädjetårar från Svea och Mi's håll... :P
Kort efter startade Ullis. Superläcker handling, ett högerslalom med klockren ingång och fina kf. Nollade med bra tid dom också!
Tre pinnar skulle delas ut. En jaktlabbe var klockren vinnare och sen försökte vi luska ut resten. KOm fram till att både Mi och Ullis hade stor chans att få pinnar idag.
Slutade med en 2:a plats med pinne till Mi och en 4:e plats med MINDRE än 0,5 sekunder till trean utan pinne till Ullis. Men ack vilket fint lopp!
Stort grattis till er båda!

Tävlingen var över och jag stog och kollade lite på Staffan och Divan som provkörde banan, sen fick jag o Myra också köra. Hurra hurra! Plockade ut en kombination jag ville prova. Myra gick helt okej men efter två hårda pass på framhoppningsbanan var hon riktigt trött.

Har iaf kommit fram till dessa slutsatser inom Myras och mitt agilitytränande:
-Myra kör bäst om hon kampas igång
-Jag måste träna att Myra svänger snävare efter bakombyten
-Vi måste fila på våra slalomingångar
-Myra måste träna mer med publik

Åh vilken härlig dag det varit!

4 kommentarer:

david santos sa...

Great posting!!!!
Congratulations!!!!!!

Anonym sa...

Nu ligger Pumas Mh på min blogg. Jag jobbar som hundskötare på en av sveriges största kennlar. De föder upp jakthundar (drever, jämthund, stövare, fox terrier)Så fördiver tiden med att städa hundskit och traska runt i skogen. Lydnadsträning, cykling, ta hand om valpar mm. Alltid massor med jobb att göra. Blir inte sysslolös iallafall.

Ullis

Anonym sa...

Ja, Grattis Ullis till ett nollat lopp! Synd att det inte räckte till pinne. Konkurrensen var tydligen större där än i Lindesberg... Haha, (skratt eller gråt som sagt)
Kram, M OC.

Anonym sa...

Och VAR kan man läsa om Prins-Quinces kritik från utställningen?? *hurm, hurm* Tror att någon får be sin mor skaffa någon sorts blogg...
Fina råttbanor!
kram