09 september 2008

Lycka!

Okej nu är jag bara så nöjd och stolt. Idag blir det, som ni kanske redan märkt, ett inlägg fullt av skryt!
Min hund är så cool och jag är så cool, vi är lixom ett perfect match.
Detta blir till en början en utsvävning från hundbloggspratet: Börjar med en extremt lyckad övningskörning med mamma, kör lite här i området och kör sen sista biten och PARKERAR på klubben.
Back to the hundblogg:
På klubben uppför sig Quince underbart och mamma är så duktig. Han går så fint med kontakt med mamma och sitter snällt uppbunden när vi plockar fram hinder. Dessutom fick han lite utställningsträning som gick superfint, han är läcker, det är han!

Värmer upp en okoncentrerad Myra och börjar genast tänka i negativa spiraler:
-"hon vill inte kampa"
-"Hon nosar bara, hon vill alltså inte köra idag"
-"åh, kampar hon inte kommer hon inte vilja ha godis heller och då kommer det bli så segt".
osv. Men sen hejdar jag mig och bestämmer mig för att köra till 100%.
Blir först lite däck-träning. Det känns som att Myra har full koll där och kan springa så jag sätter in det i Myras första däck-kombination; med ett hinder efter :P
Superbra!
Körde sedan 3 hinder på raken bara för att låta henne springa oh sen körde jag Eva Bertilsson och Emelie Johnsson-Wegh's "Bermudatriangel" med hopphinder.
Det var första gången jag körde den och det var riktigt kul, underhållande och jag märkte verkligen hur Myra jobbade självständigt. Ska prova det med slalom nästa gång.

Vi avslutade med två kombinationer med mycket handling och däcket i div. byten och vinklar.


Är så irriterad över att jag inte filmade! Nästa gång!
Myra jobbade iaf självständigt och LÅNGT ifrån mig, jag använde bakombyten som en svänghjälp då jag var så långt efter henne. Hon arbetade till 100% och jag OCKSÅ!
Hurra!

OT med "icke-hundprat": Sen BACKADE jag ut från parkeringen och Körde en bit till. Mötte människor, barnvagnar, låg efter traktor, mötte bilar och parkerade själv och supersnyggt!

Jag är nöjd, min hund är nöjd, VI är nöjda och taggade! Ser så fram emot handlingskursen för Anna Müller i Oktober nu, hoppas på bra väder bara!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, ja. Ni är sååå duktiga. apskaft