07 september 2008

Hundkollektivlivet slut för denhär helgen

I lördags tog jag min lilla råtta under armen och satte mig på buss 760, riktning Flen. Jag skulle hålla lite Freestyleträning på ungdomslägret på Flens bk.
Faktiskt riktigt mysigt med intresserade barn/ungdomar och heelt okej hundar :D Myra fick träna på att vara bland massa barn + att träna inför publik, hon fick också bli lite tränad av diverse barn som jag försåg med hundgodis. Gick jättebra.
Sen när alla föräldrar skulle komma o hämta sina barn fick hon lite träning med vuxna människor som klampar in i stora regnkläder och säger "hej hej" tusen gånger, hurra så bra!
Tusen tack Maria, Ullis o Mickis för härlig dag!

Efter lite städning och undanplockning åkte jag hem till min kära särbo (det är så vi kallas nuförtiden :P)och hennes whippetprinsessor. Det blev en lugn kväll för oss. Vi degade i soffan framför "bra" filmer och Myra sprang omkring helt lyrisk med div. hundleksaker från Marias leksakskorg.

Söndagen bjöd på mycket sova. Hurra för både mattar och hundar som var tröötta! Sen mycket mys och pulsläsande hos Marias mamma Lena. En riktigt skön söndag mao!

Imorgon blir det agilityträning!

Förövrigt har Quince, eller Cirrus som han skulle hetat fått gå tillbaka till sitt ursprungsnamn Quince eftersom vi aldrig kom ihåg att kalla honom Cirrus :P Söt är han i alla fall och alla hundar hemma har sjukt kul!

1 kommentar:

lillajag sa...

hundträningshelg igen! kul. skulle vilja ha lite privatlektion igen vi får höras om det. ha d!