05 november 2008

Veckorna går

Nu så här några dagar efter LC-träningen kan jag konstatera att jag faktiskt är frälst! Vill göra meera!

För övrigt går dagarna fort nu, mörkare och kortare dagar som fylls med skola och egen träning - Myras träning har blivit lite åsidosatt för tillfället. Men jag tror att hon ska börja löpa nu så en paus kan aldrig vara fel.
Dessutom har hon fullt upp med att:
- hålla koll på alla sina ben som hon släpar runt på
-vakta så inte Ylva gör något dumt och
-värma upp hela vår stora säng.
Alltså har Askungen nästan aldrig en paus!

På lördag är det whippetutställning i Vingåker och jag ska ställa Quince och Marias Raja, ska bli kul! Myra får hänga på som maskot. På söndag är det första agilityträningen i ridhus - ser fram emot det. Tänkte lägga upp en planering på bloggen så jag har koll på vad jag ska göra och när och se till att jag fördelar tiden jämnt mellan det jag vill göra!

Ikväll ska jag anmäla till Linköping!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om jag inte är fel ute finns det whippets från en kennel jag känner, tillgängliga till rätt hem... :) Du har sett dem Hanna. 1/5 till och med. Så nog ska du kunna få dig en riktigt LC-hund, du med ;)

Helena, Quince och Otto sa...

Tack snälla Maria men det räcker såå bra med de 12 hundtassar som bor i vårt hus... Hur kul än Quince skulle tycka det vore med en "kusin"!