16 november 2008

Efter att fått besök av Jehovas vittnen och gått vilse i dom stora skogarna i Harg så slutade/fortsatte dagen bra! Hurra!
Sara o Miki kom hit och det var spår som stog på schemat (det var därför jag var vilse tidigare, det var min tur att lägga spår. Nog pratat om det!).

Ylva gick ut på sitt rävspår först - såg inte hur det gick med efter bilderna i Ellens blogg kan man iaf säga att Ylva har ett "visst" intresse för skinnet.

Myra gick på sitt spår. Som en kanon drog hon på. Mamma hade lagt ett ca 600 meters spår där var 10:e meter var MED blod och var 10:e var utan - Myra skulle mao få jobba! Märkte att hon inte alls är så kompetent när det kommer till spårupptag. Hon är så galet het på spåret och håller inte 100% fokus. 14 minuter senare var vi iaf framme vid klöven.
SPÅRUPPTAGSTRÄNING OCH SPÅRFOKUS SOM GÄLLER!

Miki-flickan såg jag inte heller men eftersom Sara o Mamma gått bort sig i spåret och TROTS det kom de ändå tillbaka med klöven måste Mikk ha gjort ett bra jobb! (Att Sara fullkomligt strålade av stolthet över sitt lilla kompisbarn kunde också vara ett tecken på att det gått bra).

Sist men inte minst var det Quincens tur. Han tog det lugnt, fint, försiktigt och säkert! Så som man ska!

Bra jobbat av både förare och hundar belönades med fri lek i LERskogen (nu menar jag inte en skog som ler utan en skog som inte var en skog utan typ en gyttjepöl).

Efter 2 timmar i skogen tog vi våra lergrå hundar under armen och tvingade ner dom i badkaret. Rena hundar och några nybakade bullar senare satt jag och Sara som fastklistrade vid datorerna.

Min råtta KAN faktiskt ha sängkammarblick!

Nu har Sara fått med sig min älskling hem och ska pimpa den (alltså min dator - inte Myra). Hurra hurra, Photoshop och internet here i come!)

Så här kan det se ut om du går Sörmlandsleden i Harg's skogar.
2 klövar
3 spårselar
1 kameraväska
1 klövkoppel

Tack för en superhärlig lördag!

Inga kommentarer: