23 november 2008

slumberparty, bakben och sjuk hund

Efter vår prisbelönta tacosmåltid igår blev det ockå lite bakdelskontrollsträning.
Målet är att Myra ska sätta att 4-tassarna i skålen, lite svårt när jag är dum och ställer skålen direkt på golvet så den åker runt massor. Tur att Myra är så duktig iaf!


Bakdelskontroll hund from Hanna Schnackenburg on Vimeo.

Finns några filmer på Miki när hon bakdelskontrollar på hennes blogg!

Inatt har Myra haft slumberparty. Jag skulle iväg på ohundiga äventyr och Sara-ängeln erbjöd sig att ta Myra över natten. Lillamyra och Miki fick fortsätta sin lekdag. För Saras del slutade det med ett vaknande vid halv fyra på natten då min bebis typ hostade upp lungorna..
Kennelhostan har kommit till min lilla skit, så hon hostar och hostar! Med lite slemlösande och vila ska hon snart vara fit for fight igen!
Myra gillade iaf sluberparty tror jag!

3 kommentarer:

Sara och Miki sa...

Alltså de var så söta ihop inatt, och Miki försökte sitt bästa att se till att Myra var hel och ren efter sina hostattacker. <3 Myra är GRYM på bakbenskontroll, heja heja er!

Anonym sa...

Tack så mycket för kommentaren om nya layouten! Vad flitiga ni är med träning och hoppas kennelhostan ger med sig :(

Anonym sa...

Jobbigt med kennelhosta - tur att det verkar vara en "lindrig" sort :)
Tränar liknande kroppskontrollsövningar (gud vilket långt ord) hemma. Det går ganska bra, mina har svårt att kombinera bak och fram. Väljer helst det ena.
Hur fungerar träningen i nya ridhuset - ni är väl med där?
Ses och hörs!