10 november 2008

Jag lever fortfarande i gårdagen

Gårdagens kombination såg alltså ut så här.
Målet med denhär övningen inte bara var att träna däcket utan också att kolla om råttan förstår att ett bakombyte betyder sväng och inte "spring rakt fram i tunneln".

Så jag började på höger sida av hinder 1 skickade Myra fram mot två medan jag bakombytte (första gången fortsatte hon in i tunneln - mer träning på liknande typer av kombinationer med bakombyten med andra ord!) och så fick hon ta däcket (lite slarv där när hon kom snett faktiskt...).
Tog emot henne med ett framförbyte och så drog vi tillsammans till nr 4, sen svängde hon snävt och fint till nr 5 och drog upp till nr 6!

Kul kombination och jag ser verkligen fram emot agilityvintern i ridhuset!

Måste förövrigt rekommendera Ida Pettetssons anteckningar från Greg föreläsningen, kolla in hennes blogg från den 7/11.

1 kommentar:

Anonym sa...

Rolig kombination, måste jag prova! :D När planerar ni debuten? Jag planerar att åka till Linköpings HU 24/1, ska ni med?
Kommer ni till Mässan? Ska du agera handler då också? ;)
Kram