16 november 2008

Träningsfilmerna

Här är filmerna från dagens träning!


En kort filmsnutt där vi tränar på att "se den raka linjen", stanna kvar i starten och att kalla in över hinder. Båda sakerna har vi tränat jättelite på (typ inget faktiskt).

Att kalla in över hinder gick oväntat bra och Myra stog fint i starten. Ska se till att hålla det uppe, träna mycket starter med omvänt lockande och "falska starter" hemma.

Se den raka linjen behöver hon bli bättre på, hon flöt ut lite vid det sista hindret. Men å andra sidan kan det bero på att jag flyttade på mig och störde henne. Ska prova mer såna övningar!





Film 2 är med högerslalom, 4 pinnar.

1. Först släpper jag på henne själv så får hon ta det helt självständigt. Det gick ju inte fantastiskt fort men det var faktastiskt snyggt! Ska bli kul att lägga på pinnar snart!
2. Sen lägger jag till ett hinder efter så hon dels får lära sig att LYSSNA på det jag faktiskt säger och att "jobba efter min utstäckta arm", dessutom får hon träna på självständigheten eftersom jag ligger lite efter att jag släppt henne mot slalomet före mig.
3. Till sist försvårar jag det genom att lägga in framförbyte och kl5 igång, SOM LYCKAS!



Jag blir så glad och stolt över min lilla kompetenta livskamrat när jag får träna med henne!

2 kommentarer:

lillajag sa...

oj så fint. d där kommer gå galant. fan va avis ja blir vill oxå köra agility=) kram o tack för kampen ida.

Anonym sa...

du är taggad. du med. läs min blogg.