09 november 2008

Full fart fram

Första agilityträningen i ridhuset för säsongen. 6 hundar. Skulle det bli lika mycket skäll och stress som förra året var frågan som snurrade i huvudet hela vägen dit...

Väl framme var det underbart! Vi var effektiva i träningen och kunde verkligen pausa, träna själva, utnjyttja varandra och alla fick gjort det dom ville!

Myra var galet bra (haha vad jag tjatar om min galna bra råtta!), trots den långa gårdagen. Hon kampade på som en riktig kamphund.
Jag har gjort en agilityplanering för hur jag ska lägga upp träningen med Myra fram till den 22/3-09, det käns bra!

Idag blev det:
Slalomträning:
-Ingångar från kl 9, 6 och 3 med fina resultat. Måste fila på kl 3 ingångarna mer.
-Bakombyte i 6-pinnars slalom. Hurra hurra så cool hund jag har. Startar henne lite framför mig så fokuserar hon framåt och tänker inte så mycket på mig!
-Sen provade jag också att springa om henne i slalom några gånger. Hon fick upp farten farligt bra och STANNADE kvar i slalomet. Jaaa så stolt jag är!

Däck:
Ville träna på att ta däcket från svårare vinklar. Det gick sisådär måste jag säga. Min hund är alltid bäst men här var det lite slarv från hennes sida och lite dåligt visat från min sida ibland. Hon har iaf galet mycket framåtsug i kombinationerna, kuul!
Vi körde lite bakombyte i däck-kombinationen också, ska slänga in kombinationen i bloggen imorgon för den var rolig!

Nu är jag slut efter helgen hundande, ska börja med Myror nu tror jag.

2 kommentarer:

lillajag sa...

kul att d går så bra. ska fan oxå börja träna mina doggar igen. kram från Biceps

Helena, Quince och Otto sa...

Hanna raring, det var jätteroligt idag. Särskilt när du förvandlades till Ninnie Lindvall. Vårt träning kommer att gå fort framåt om du lovar att bli Ninnie varje söndag :)