22 november 2008

Snöspår av små tassar

Gissa vad vi gjort idag?!
Lekt med Sara o Miki såklart!

Det har blivit spårande inför det förhoppningsvis kommande anlaget, oh yes!
Miki spårade kompetent och fokuserad som alltid, är så imponerad av henne måste jag säga! Så cool!
Myra fick ett ganska kort spår, 200 meter med mål att träna upptag. Hon fick gå 10 meter med blod och sen uppehåll och sen 10 meter med blod osv. Tidigare spårgånger har jag varit lite orolig (ja inte orolig så men lite konfunderad av) av att hon är så galet het i starten att hon inte fokuserar bra på resten av spåret.
Idag stog jag och väntade med henne i starten tills hon var lugnare och sen fick hon gå. SÅ underbart stolt jag var över henne idag, hon tog det såå fint!
Sen blev det såklart lite välförtjänt lek i snön! Miki sprang tusen meter före och halkade runt som bambi på hal is, efter kom Myra, flåsande och mot slutet fick hon också upp något som skulle kunna likna ett drevskall.
Måste jag över huvud taget säga att dom var trötta när vi kom hem. Sara och jag kunde med andra ord sätta oss vid varsinn dator och leka helt ostörda, social samvaro är vår specialitet!


1 kommentar:

Anonym sa...

Men oj va söta de är tillsammans:)
Och duktiga på och spåra minsann! Bra jobbat allihop;)