09 november 2008

Utställning, varför plågas?!

Så var en lång utställningsdag till ända!
06.50 hade Sara o Miki kommit och vi alla satt i bilen med ett finfint lösbladssystem (varför ändra ett vinnande koncept?).
Väl framme vid utställningen (som låg i en lättemysig liten tennishall, med perfekt golv- och värme!)tog det inte lång tid innan jga skulle in med Quince, var lite nervös med tanke på att utställningsträningen hemma som jag gjort dagen innan verkligen gick dåligt.
MEN, Lilla prins Quince stog så fint så fint, på bordet var han jätteduktig och jag kan inte annat än att känna mig nöjd!
Sen fick Myra typ dagens enda uppmärksamhet av mig; vi körde ett pass freestyle och lydnad med ENORMA störningar och råttan skötte sig bra, som alltid! Sen fick hon också en ful anka som belöning och för en materialist blir sånt alltid bra!
Sen klickade vi lite tassar i matskål, här också med massa störning, alltid bra att klicka i såna miljöer!
Hon hälsade också på mycket folk, åh vad härligt det är att kunna släppa fram henne till både barn och människor och nästan kunna slappna av helt och hållet! Hon fixar det där själv nu och det är så kul!
Myra och hennes största kärlek Maria, tusen tack för du fick fram en sån liten knasboll åt mig alltså!
Efter låång väntan var det lilla Mikis tur, Sara som var galet nervös handlade som om hon inte gjort annat, Miki stog som en gudinna och visade sig från sin bästa sida, trots att rödögt höll på att falla ihop av trötthet! Sen blev det massa leka med den fula ankan!
Vid halv tre tiden, då hade vi varit i den lilla rackethallen i 6,5 h, DÅ skulle Raja in i ringen. Har aldrig ställt whippet förut och Raja har jag ju sett springa som en död fisk i ringen så jag var nervös för hur det skulle gå. Tränade lite med henne men ville inte hålla på föör mycket och sen in i ringen.
MEN OJ vad överasskad jag blev, det gick skitbra! Hon gick med mig, jag fick ta på henne utan att hon såg på mig som om jag var dum i huvudet, hon gick fint bredvid mig och i slutet fick jag även flytta på tassarna. Okej att det gick åt en decimeter falukorv men Raja höll humöret uppe! Det var faktiskt kul att ställa henne då man fick jobba lite extra!
Tänkte ansöka om jobbet som Gazolin-handler nu ;)
Alla hundarna blev oplacerade i en konkurrens av 123 hundar, men med jättefina kritiker av Roger Wiklund (se resp. hundars blogg för fler bilder och kritiker).
"På hemvägen blev det kaos. Jag och Sara vägrar bearbeta vår emetofobi och Ellen plågades av magsmärtor och fick åka med mamm till akuten. Jag och Sara hamnade med typ 100 hundar (eller ja; Miki, Quince, Ylva och Myra) i Sparreholm hos Maria dit Saras Filip sen fick komma och hämta oss. (Ellen fick komma hem och hade fått medicin och är idag pigg o nästan fräsch!)
Jag o Hundar var hemma vid halv nio, vi åt och dog!"
Idag är det agilityträning.

4 kommentarer:

Anita sa...

Vi tackar för Din ansökan som Handler på Kennel Gazolin och får med glädje meddela att tjänsten är Din!!! och som sagt "Party-Pinglan" henne passar jag;-))

kram
@

Anita sa...

p.s glömde säga att jag ALDRIG sett Raja finare i utställningsringen!!!!
Bra jobbat!!

Sara och Miki sa...

Du var grymt sjukt duktig på att ställa både Quince & Raja igår, de såg ut som de var födda i ringen :) Och tack för att du hjälpte mig med förberedelser och ev. inhopp <3. Det gick ju bra tillslut allt haha. Tack för härlig dag.

Anonym sa...

Näe, Raja har aldrig jobbat så i ringen förut. Min vackra Prinsessa fick äntligen visas som hon förtjänar! Duktiga, duktiga Hanna!