16 november 2008

Agilityträning UTE i november!!!

Helt otroligt! Det är sju grader plus ute, och SOL - och det är November! Underbart!
Eftersom vi blivit av med ridhuset bestämde vi oss för att åka upp till klubben o träna lite.

Quince och mamma fokuserade på hopptekniken, vilket såg jättefint ut - jag flaggar för att det kommer komma upp filmer på mammas blogg. Quince fokuserade fint på hinder o skål trots att det var en stor valpkurs som tränade bredvid oss.

Ylva fick mest fokusera på passiviteten och framåt slutet var hon tyst och lugn!

Myra fick mycket, ÅH så kul det är! Hon är så extremt cool den hunden, helt underbart rolig att ha att göra med!
Först körde vi lite gungan:
-Hon fick träna på att själv framkalla ljudet, dvs trycka ner gungan en dm själv, hon börjar nog tycka att det är lite kul tror jag...
-Sen lät jag henne åka lite hiss och ställde bordet under så hon inte kom ner så långt
-Vi tränade mycket på gungans kf-beteende också, Myra ska "buga" ner gungan själv. Hon är så söt när hon gör det och det tycker hon verkligen är roligt!

Har inte insett hur mycket tekniklek man kan göra av gungan. Det ligger väldigt nära slalom som favorithinder att träna efter dagens träning alltså!


Sen valde jag att fokusera på slalomet (ja, idag igen) - jag vill passa på och träna det medan det går eftersom det är det hinder jag tycker att Myra är minst klar med av hoppklasshinderna! Tycker inte att vi tränat kl 5 - ingångar tillräckligt mycket. Men idag gick det UNDERBART! Vi körde iof nästan bara högerslalom med 4 pinnar, men Myra jobbade fokuserat och målmedvetet! Ska bli så kul o tävla i Januari *längtar*!

haha, kanske inte det mest ergonimiska sättet att ta ett slalom på. Lillfisen bli nog lite stressad när jag springer om henne i slalomet! Sötnöt!


Ja, mycket kan man säga om min "råtta i snöre" men fotogenik är hon!

Dessutom ser hos extremt rolig ut när hon krashar ett hinder
(Det är Ellen som har fotograferat årets bild!)

Slänger upp filmer från dagen i ett eget inlägg! Enjoy!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill också träna agility. ju.
:(

Anonym sa...

Fin blogg!
Helt sjukt att man kan träna ute fortfarande, fast jag klagar inte... :D