10 juni 2008

SBK=mitt och Myrlingens liv???

Ja mycket Nyköpings Bk blir det nu. Dagarna är långa och solen sköön!
Igår var det avslutning för alla ungdomar. Alex, Ellen o jag hade gjort en tipsprommenad de fick gå, sedan korade vi vinnarna på prispallen. Nästan alla hade bakat så efter avslutningen så rullade vi i princip fram. Men härligt var det!
Passade på att träna lite lydnad med Myra (med kokostopp som belönin, kan varmt rekommenderas!). Nu har hon sån härlig attityd till lydnaden, jag blir helt lyrisk och vill bara köra och köra!
Blev fotgående med en del svängar. Men domdär vänstersvängarna blockerar jag mentalt alltså. Pratade och fick finfina tips med Maria igår så jag ska prova lite sen. Men Myra höll ett bra tempo och fin kontakt. Läggande och ställande under gång körde vi. Läggandet är klockrent, även platsliggningen börjar verkligen arta sig nu men ställande under gång måste jag ta tag i igen. Där har hon tappat lite.
Ska börja köra med hindret nu också ,det har hon inte provat någon gång. Har som ett delmål i sommar att köra träningstävling i augusti på vår klubb. Spännande!
Tur att jag har en sån sötnos till duktig råtta!

Ikväll ska vi träna lite med dp Bullit och efter det ska Myra nog få ta däcket några gånger. Nu måste vi få in lite fler hinder här, tunnlarna och hopphindrena känns bra. Säcken är på G och nu tänkte jag att jag skulle fokusera på slalomet och däcket lite mer.

Hurra hurra, på torsdag har vi skolavslutning o sen blir det bra!

Inga kommentarer: