24 juni 2008

Nybörjarkurs gång 2

Jahapp gång 2 på nybörjarkursen är slut. Vilka entusiastiska kursare jag fått alltså, riktigt kul! Idag provades det på tunnlar, hopphinder och slalom. Idag fick de även insikten om att slalom faktiskt är det svåraste hindret inom agilityn, dom insåg inte hur kul det är :P

Tidigare idag var mamma o jag uppe på klubben. Eskil fick sig en omgång idag, vi har bestämmt att jag ska få skola in Eskil till agilityn och så ska mamma vara en "Gudrun och stå bredvid o säga vad som ska göras. Det i utbyte mot att mamma skjutsar, anmäler och betalar till alla tävligar så småningom :P Eskil höll huvudet kallt och jobbade på bra med hopphinder och tunnlar. Ett bakombyte utan problem (såklart :P) blev det också. Nästa gång ska vi fokusera på raksträckor med hopphinder.
Myra fick träna passivitet bredvid, vilket hon inte hade något emot. Sen fick hon ta ett hopp och en tunnel, bara för att. Hon fixade det galant o trivdes så bra!
Vill inte köra agility två dagar i rad med henne och igår blev det en ordentlig omgång.
Men Eskil pojken ska bli kul o se hur han utvecklas!

I övermorgon vid denhär tiden är myra o Jag hos Jenkus o Leia! Niiice!

Har kommit på att jag faktiskt behöver en till hund för att stilla min träningsnarkomani! Hit med en, NUUU! Gärna 1,5 år och redo att börja utbildas :P

Inga kommentarer: