17 juni 2008

Pristagare, oh yes

Jahapp fick just veta att jag vunnit två biljetter till Jay-Z konserten i Globen på torsdag.
Så istället för att åka ner till Bettna med mormor och morfar för några lata dagar hinner vi med EN lat dag o sen drar jag o syster till Es Stockholmo för lite paarty!

Myra får helt enkelt vila under tiden, inte helt fel. Hon var föressten grymt bra idag på klubben. Innan körde vi en liten kombination och lite slalom, under kursen så låg hon bara och sov :D Sen villa alla kursdeltagara kolla hur det såg ut hur man körde och då fick hon köra ytterligare en omgång, NU KUNDE JAG STÅ I MITTEN OCH SKICKA RUNT MYRA, det ÄR en bordercollie jag har alltså!

Komb 1:
Körde framförbyte efter 2an sen provade jag också att starta på höger sida o göra bakombyte efter 1 och framförbyte efter 3, KANON!
Komb 2:
Först stog jag i mitten och DIRRIGERADE (!!!) runt henne sen startade jag på vänster sida och gjorde bakombyte innan tunneln.
Bakombyten har hon inte några problem alls med i tunneln, hindrena och däcket börjar också kännas riktigt klockrena!
Agility är så kul och Myra är en helt otrolig liten varelse!
Imorgon ska vi träna med alla galet härliga människor i flen, myys!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Hanna

Har hittat din blogg, kul att läsa om er. Vi måste träna agility ihop du har så bra ideer.

Kram Petra

Anonym sa...

Haha.. minst 5!!!