03 juni 2008

SBK för hela slanten typ...

Ja, nu händer det saker. Mycket och fort. Myra hänger på så gott det går men hon är trött den lilla raringen.

Ikväll var det egentligen tänkt att vi skulle upp till klubben o köra lite agility men vi sparar det till på Fredag istället. Vi kan gott behöva vara hemma och klicka lite trix och mysa bara!


Igår var det näst sista gången på ungdommen. Innan vi började körde jag och myra lite lydnad. Fotgåendet börjar blir ordentligare. Nu körde jag med externbelöning och kastade leksaker lite här oc var i oväntade ögonblick. Det gjorde stor skillnad på hennes attityd! Vi körde också lite platsliggning med störning, DEN är jag mäkta imponerad av. Sicken racerråtta jag har!


Jag och Alex instruerade agility sen, var riktigt kul att se. det gick så bra så bra. Sedan byggde vi upp en bana till oss själva och körde lite. Men som alltid när ungdomarna varit på plan ligger det godis ÖVERALLT (okej jag är ett barn så jag räknar inte in mig till ungdomarna :P) så det blev en kort träning och tur var väl det för Myra orkade inte mycket mer.



Ikväll blir det som sagt var klickerträning och Desperate houswifes, kanske drar jag med Myra ut o springer lite men det bästa vore nog om hon fick lite vila ändå.
Onsdag: Momenträning på klubben; apport. Myra får nog vara hemma då eller så åker vi bara upp och sitter o tittar.
Torsdag: vila för Myra
Fredag: Agilityträning på klubben
Lördag; Maria med whippetar och jag o råttan åker till Stockholm (först planeringsmöte med klubben på Stjärnhov)
Söndag: Agilitykurs för Maria Jansson

Fullspäckat men nice!

1 kommentar:

Anonym sa...

velli naaajs (har ätit på thai i dagarna ;) )