04 juni 2008

Mål: LP1

Nu är vi just hemkomna från klubben. Vi tog cyklarna och njöt av att ha små smidiga hundar som mer än gärna sover i cykelkorgen. Ellen tog för första gången med sig Ylva upp. Hon uppförde sig coolt. Mycket coolare än Myra...

Vi hade iaf tänkt att titta på momenträningen apport men det blir ju inte riktigt som man planerar... Alex, Ellen och jag flummade ut totalt när vi satte oss och började skriva frågor till tipsprommenaden vi ska ha på ungdomarnas avslutning. Så vi missade momentträningen totalt.

Jag skulle ju egentligen vilat Myra idag, hade inte tagit med mig någon leksak upp till klubben för att verkligen inte kunna köra.
Men inga agilityhinder var framme och Myra kändes pigg och fräsch så jag bestämde mig för att vi skulle träna lydnad. Enbart lydnad för en gång skull.
Hurra så bra det gick! Vi använde kopplet som kampleksak, vilket vi aldrig gjort förut men Myra älskade det och kampade järnet.

Platsliggning:
Idag var det skottträning på klubben så hon fick passa på att träna platsliggning till det. Hon märkte inte ens skotten vilket känns superskönt!
Sen körde vi vid sidan av några andra men skällande hundar, gick bra det med. Jag körde ett så oregelbundet belöningssystem som möjligt och stog både nära och på avstånd. Nu börjar det verkligen lossna! Myra låg aktivt och superbra!
Läggandet under gång sög däremot, Myra var för exalterad. Träna Träna!

Fotgående:
Hade ju tur att Ellen var med så hon kunde vara ögon. Jag gick mycket längre fot än vad vi gjort förut och Myra hade en FANTASTISK attityd! Gladd och uppmärksamt gick hon och jag fick till några bra högersvängar. Vänstersvängarna är lite mer jobb med. Jag måste bara komma på ett sätt så jag inte tar för långe steg för då börjar Myra antingen sacka eller springa :P Söööt!

Utgångsposition:
Ellen berömde oss för den. Känns bra! I början kändes det itne bra men sen gick det hur bra som helst! Min racerråtta!
Ska försöka se till att jag kan vara med på en av träningstävlingarna i somamr på klubben!
*taggad och nöjd matte med en glad och nöjd hund*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Era arbetsmyror! Jag är så imponerad! Som vanligt... Själva har vi gått en taxpromenad, tvättat bilen och jobbat lite. Ingen direkt träning här inte :P Annat än lite stannande med Snook, som lätt glömmer sig när man öppnar godisburken :D See U friday!

Anonym sa...

Raring! Ni är bäst, som vanligt...

Anonym sa...

Hejja TeamMyra! LP1 blir inga probs:) och, ja, min hund är en cooling.. Tack för berömmet!