01 mars 2008

Utställning

Terrierklubben anordnade idag utställning på Rosvalla, typ 4 km härifrån. Väldigt praktiskt och trevligt...
Siri och Eskil var anmälda och Myra, förklädd till Manchesterterrier fick följa med och miljöträna...
Passade på att träna lite och var tacksam för all störning runtomkring.
Vi värmde upp med lite freestylerörelser och övergick sedan till lite platssittning och ställande under gång, det gick verkligen förvånandsvärt bra, trots alla människor med hund i flexikoppel och noll koll och skrikande ungar! Fortsatte med lite tankeverksamhet med att bläddra i framförmappen. Hon koncentrerade sig skitbra faktiskt, kännde mig rikigt stolt över min råtta! Avslutade med lite utställningsträning, bara för att! Så jag ska verkligen försöka få fler tillfällen att träna med störning, det är ju verkligen då man ser hurpass väl man kan använda sina kommandon!
Sen bar det av till ticonlägret igen, vilket inte var helt fel.

En liiten Myra som börjar bli liite trött av all uppståndelse runt om kring.
Men jag hade inte Mycket tid för min råtta, så fort vi tränat och vilat ett litet tag så slängde jag in henne i buren och började jobba ihop mig med Eskil, eftersom det var honom jag skulle ställa. Han uppförde sig också över förväntan, stressade inte upp sig det minsta utan låg rätt upp och ner på golvet och brydde sig inte. För första gången körde vi i utställningskoppel vilket också gick som en dans!
Ja och gud så skönt att ställa någon annan hund än sin egen, kände inte minsta stress eller nervositet :D
Myra som fick ligga kvar i buren uppförde sig också bra, hon låg där snällt och stilla och nästan tyst trots att jag sprang hit och dit och lekte med andra hundar!
För Ellen och Siri gick det också bra, dom är ett finfint ekipage, i junior handlingen blev de även 5:a, congrats!
Ja idag har alla hundar uppfört sig bra! Riktigt kul att åka iväg när allt bra flyter på och fungerar så himla bra! Känns så stolt!
Nu blir det vila för resten av slanten och agilityträning i morgon eftermiddag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar härmed allra hjärtligast för den fantastiska hjälpen med Eskil idag. Du gjorde ett superjobb med honom! Nu har du det skriftligt ;)

Anonym sa...

Anonym = mamman