18 mars 2008

Skola, plugg, plugg, plugg, stress, hund

Ja dagarna går och skolan tar upp mycket tid!
Veckan efter lovet ska vi ha en aktivitetsdag i skolan, då har Ellen och jag fått uppdraget att hålla i hundsport, riktigt kul! Myra ska få agera visningsobjekt :D

I helgen åkte vi i alla fall till Lidingö. Myra uppförde sig bra, som alltid! Blev superglad av att träffa mormor och morfar! Kul att hon går från att vara jätterädd för dom till att dyrka dom!
Gick på söndagen en långprommenad ner till kyrkviken där hon fick spana på lite större fåglar, svan och ankor. Vilket hon gjorde ordentligt. Hade henne lös hela tiden men hon stog mest och tittade och försökte inte jaga dom, hurrey!
Där hittade hon också en jättevärdefull fjäder som hon bar hela halvtimmen hem :P Knasboll. Med den i munnen kunde hon både kissa och nosa!

På eftermiddagen gick vi långprommenad i skogen med kusinernas Eurasiervalp Selma (kolla in lovelymegan.se , B-kullen och Selma :P). Selma var på och ville leka absolut hela prommenaden men Myra var inte så förtjust i hennes klumpiga sätt så hon höll sig tätt tätt runt mina ben!

Ska försöka uppdatera oftare. Hoppas på att påsklovet innehåller MYCKET hundträning!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Min lapska är nog en arbetsnarkoman ja. Tyvärr har hon mycket lätt till skall men jag har kommit fram till att det är frustration så det går att fixa med bättre träning från min sida. Hon är helt tyst i skogsarbete och älskar att hoppa springa och toka sig :) . Underbar ras! Just nu är hon lite sur på mig för hon måste ha tratt på sig och får inte träna alls, men sånt är livet det är bara att acceptera ;) .

Anonym sa...

Hej på er, har ni påsklov den här veckan alltså? Längtar till måndag, ska bli så himla roligt att ägna en heldag åt hund och vårt härliga gäng! Hoppas allt är bra med er. Hoppas också på ett lov innehållande mycket hund. Känns som att de har kommit åt sidan nu sista veckan. Inte bra... men man är inte mer än människa :)
Puss&kram