29 mars 2008

Hoppteknik någon?!

Nu är jag inkommen från ett litet pass ute. Eftersom vårt slalom (jätteplockepinn) har frusit fast i marken får jag forsätta köra 4-pinnar, bläää! Jag vill köra 2,4, 6, och 8 nu!
Igår började vi iaf med lite externbelöning med syster ellens hjälp! Myra hade lite svårt att fatta varför hon inte kunde springa rakt fram, direkt till sin älskade skål!

Idag körde jag iaf slalom 4 gånger. En gång när jag stog kvar, en när jag sprang baklänges framför, en med klockan 3 ingång och en när jag kastade leksak efter hon tagit halva slalomet (som jag såhär i halvtid namngivit; virka :P).

Tog ut ett hopphiner på gräsmattan också. Efter ca 5 sekunder, 2 hopp där Myra var 1 meter över hindret ena gången och snubblade över det för att ta leksaken andra gången insåg jag att det inte var dags för hopphinder riktigt än.
Nu har jag slängt in hindrena i vardagsrummet och ska köra lite cavaletti och lära henne avståndsberäkna...

Senaste news: Nyköpings bk har nu beställt hinder för 30 papp :D Hurrey! Agility även på hemmaplan, äntligen! Nu hoppas jag att jag kommer med på instruktörsutbildningen också :D

Har någon tips om läsning om hoppteknit mottages den tacksamt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vad kul att du tittat in på vår hemsida! :) Roligt att du gillar våra layouter!

Ha det bäst!

Anonym sa...

Ååååh, vi vill också ha en balansgrunka!!! Alltid bra att ha, men jag skulle nog själv behöva den mest :)

Snawas hoppteknik är ju...vinnande, men lite...överdriven, eller hur jag ska säga. Tänkte köra teknik en del sist, men så blev vi trötta efter MH:t och var lite trasiga, så det blev bara ett par slalom.