25 mars 2008

Chickenrace utan chickens

Nu är vi utvilade, prommenadade och glada efter en låång gårdag!

Egentligen började allt redan i söndags, jag tog med mig Myra tillbaka till landet och mormor och morfar + moster med familj och Eurasierbjörnen Selma.
Myra och Selma leker hej vilt ett tag tills Myra tröttnar. Selma som kan läsa noll hundspråk fattar inte när Myra inte längre vill så Myra jagas runt med svansen mellan benen av Selmis. Räddar henne genom att sätta in henne i sin bur uppe i mormors säng!

Måndagen började 06.50 piip. En kopp kaffe, en trött hund och fyra lager kläder senare (dvs 10 minuter) är jag på väg ut i snöstormen för att bli upphämtad av Svea och Vilma.
Färden bär av till katrineholm och agilitytävlingen chickenrace som skall gå av stapeln. Vi är framme i god tid och möter upp Mervi, Ulrika, Carro och Mickis med hundar. Ridhuset är halvfullt och vi lyckas sno dom bästa platserna framför planen och med en alldeles egen liten plan :D

Ridhuset var kallare än någonsinn och utan Mickis extrafilt hade Myra frusit ihjäl! Större delen av dagen låg hon inbäddad i den i min campingstol och sov medan jag sprallade runt och flummade mig med världens bästa agilitygäng!
Myra var sjukt duktig hela dagen, blev lite lydnadsträning, freestyle och klicker i störning vilken hon klarar galant! Förbipasserande människor och hundar brydde hon si ginte om, Hurrey!

Ja min råtta var alla med på noterna igår. När vi satt o kollade låg hon snällt o sov i filten i knät och när vi skulle ut o röra oss i snöovädret skuttade hon glatt med!
Många tävlingsbanor senare var vi alla trötta och flummiga. Ja jag säger å det, ni är minsann världens bästa gäng, thanks för en extremtrevlig dag!
17.00 fick vi sätta oss i bilen och åka hem, både ögonen på mig o Myra stog i kors och vi somnade tillsammans framför Wallander i tv-soffan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå! Jag skulle gärna varit med er igår!!! Tryckte på längen till "världens bästa agilitygäng" å upptäckte att det är ett komma istället för punkt efter agilityflen, så sidan hittas inte. Hoppas du hängde me ;o). Min sida är uppdaterad med valpbilder! www.lundsgard.com Kram Amanda

Anonym sa...

Jag skulle åxå gärna varit med igår, men se, vissa planerar ju att bli urkul den 12:e och kunde då liksom inte hoppa över det här med examination igår :P
Pussa råttan!