28 februari 2009

Terrierklubbens lydnadshörna

Jag har nog världens bästa hund tror jag! idag har hon fått svartjobba med mig i montern på Terrierklubbens utställning (men först handlade jag lite Wheatenterrier, tur jag har!).

Tog tillfället i akt att träna med störning, hurra så galet cool och duktig Myra är.
Först kommendera mamma mig o Myra inkallning och ställande under gång. Sen tränade jag lite läggande medan jag sprang baklänges, kanonlägganden, snabba och snygga! Sen fick Ellen agera domare som kommenderade tusen miljoner saker medan jag gjorde tvärtom med Myra, hon har börjat lyssna alldeles för mycket på kommendören, så nu körde jag lite eget.

Sen blev det lite platsliggning och utgångsposition och därefter lite stå på bakbenen och rulla runt klickning.
Myra tränat jättebra och uppmärksamt trots allt kaos runt omkring. Hon var lös hela tiden och hängde bara med mig och struntade i alla andra.
När vi hade tränat och blivit fotade var myra galet trött och då gick hon och lade sig på min jacka i ett hörn o sov. LÖS! Hurra så underbart härligt och kul det är med en sån hund men man bara lyser av stolthet över!

Efter det kidnappade vi med oss Sara hem o så blev det whippetprommenad, men eftersom Myra var så trött att hon tittade i kors fick hon vara hemma.
Imorgon; utställning :D

2 kommentarer:

Sara och Miki sa...

Klart du ska vara stolt! Att vara lös på en hundutställning är nog eldprovet tror jag :) Heja er två! och tack för mat...igen.

lillajag sa...

duktiga ni! lycka till i morrn nu! kommer gå bra d där.