01 februari 2009

Agilityträning 1/2

Träningen roolig, som alltid med Myra nu känns det som! Hon uppför sig så bra (okej, förutom när någon annan hund kommer i närheten av hennes godis... o bur...) men hon är alert och med på noterna och pinnar på med sina små ben.

Dock är det vääldigt tydligt att hon inte springer sitt fortaste så nu har jag börjat utmana henne på raksträckor och har börjat blanda in lite handling i det nu också...

Dagens träning bestog iaf av:
-"se den raka linjen"- övning. Fyra hinder på raksträcka som stog väldigt vinklade. Tävlade med Myra och hon hade en tendens att flyta ut vid det 3:e hindret, men det är bara o köra vidare.
-Handlingskombination med säcken och "byta arm" handling. Gick lite långsamt, handlingen var finfin, däremot gick säcken inte allt för fort. Det resulterade i övning 3:
-hopp-säck-hopp på raksträcka med tävling. Då gick det liite fortare! Blir mer motivationsträning där.

Sen körde jag med Smilla också, irländsk setter. GALET kul o köra med galna, glada Smilla. Och kul o köra med stor hund också! Danke Veronica, eller tur för mig att du hade ont lr nåt sånt fräckt ;)

Slänger upp en träningsfilm så snart Vimeo har laddat upp den!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, kul. Äntligen ska jag få se settern. Jag lääängtar.

Såg bra ut på er träning.

Tack för grattiset.

Ullis

Anonym sa...

Åh, lilla råttan :)