15 februari 2009

Iskallt

Söndag och agilityträning stog på schemat.
Jättekallt ute betyder bara en sak, jättekallt i ridhuset också!

Jag körde inte så mycket med Myra idag, men det vi körde gick fort!
Kombinationen ovan blev det en bakåtkedjing av. FB i slalomet och BB innan hinder 6. Myra sprang fantastiskt fort och bra, jag lämnade henne och drog och hon tog alla hinder så fint så fint. När vi länkade ihop hela banan blev farten HÖG (hurra hurra) och jag visste inte riktigt hur jag bäst skulle hjälpa henne in i slalomet.
Sen körde vi en liten bakombytesslinga med fartfart, det gick också fort och bra!
Så här såg det i alla fall ut:

Agilityträning 15/2-09 from Hanna Schnackenburg on Vimeo.

Har ni tips är det bara och hojta!

Måste jag säga att jag är fantastiskt stolt över min lilla hund!

Eftersom stackars mamma är jättesjuk så "offrade" jag mig och lekte lite med Quince och slalombågarna. Så sjukligt olika Myra och han är i sättet alltså! Men Quince hängde på mig och gick så fint i slalomet!

5 kommentarer:

Helena, Quince och Otto sa...

Stort tack för hjälpen idag! Det är alltid nyttigt och roligt att se sin hund med någon annan! Lovar att lägga in schäferdunkarna nu :)

Anonym sa...

Titta på hur du lutar dig framåt de gånger som hon går fel i slalomet. Testa att vara mer upprätt, samt att kanske hålla i lite med högerhanden och visa in med den.
Lite is i magen, så ska det nog gå! Mátte har lite bråttom ;o)
Kram!

Anonym sa...

Jag är verkligen ingen slalomexpert med tanke på hur min hund beter sig men håller med om att jag i det där fallet skulle försökt hålla i honom lite med högerhanden för att få en mer rak ingång. Tror att det skulle kunna vara en bra hjälp! Vad fort hon springer!! Superfint ju :-D

Anonym sa...

M undrar när Hanna kommer hit ;), vi saknar dig juh..

Anonym sa...

Shit va duktiga ni är! Fort går det å när hon väl tar slalom så går det ju riktigt bra. Ser fram emot eran tävlingsäsong nu =)Fan va kul det är med dvärgpinscher! De är helt enkelt bäst!

Ullis