08 februari 2009

Motivationen på topp igen!

Nu är vi hemkomna och slut efter vår handlingskurs med Eva Marie, åh så kul vi hade!
Myra var galet bra och hon sprang och arbetade så fint! Jag provade att på allvar dra ifrån henne i kombinationerna och har insett att det faktiskt går helt bra! Alla var så duktiga och Eva Marie är så sjukt inspirerande!
Dagen började med kombinationen nedanför:
Jag var sjukt nöjd med Myra. Det som vi ska tänka på är att:
-Jag är fortfarande dålig på att ta in henne tight vid framförbyten (ex. hunder 10-11)
-jag måste tima henne bättre när det handlar om att ta in henne, (ex. vid staketet, 5-6)
-Måste våga dra ifrån henne på riktigt för att se vad som händer så hon lär sig att SPRINGA.

Kombinationen var jag verkligen jättenöjd med!

Efter lunch blev det hoppteknik. Myra hoppade så fint och tog avstamp nära hindret och hoppade som en liten häst. Vi fick studshopp på träningsschemat för att stärka upp henne så det ska vi leka med!
Förövrigt har jag blivit kär i Tigra och lilla Piraya, EM's små Papilloner. Får lägga till den rasen på "ev. nästa hund"- listan. Underbara små varelser!

Tusen tack allihopa för en härlig dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

ÅHHHHH! Vilken helg! Avundsjuk jag blir! Vill också köra. Vilken fin bild på Myra när hon hoppar, hur snygg som helst. Dp kroppar alltså.....

På onsdag får jag reda på om jag får plats på EM:s kurs i Bollebygd om två veckor. Hoppas hoppas hoppas.

Tack, det kändes gött att äntligen få en pinne igen, även om det inte var ett snyggt eller roligt lopp så kändes det gott att slippa diska sig. Man lär sig av allt.