22 februari 2009

Det går som en dans!

Idag har vi dansat runt på agilityträning igen! Myra fick lite framförbytesövning och bus. Med rostbiff som belöning gick det som en dans.
Dagens kombinationer:Rolig och lätt, bara ett framförbyte efter tunneln och sen plockade jag in henne med sväng-armen vid fyran, bara för att träna på det också!
Lite mer att hålla koll på här. FB efter tunneln. jag sprang på utsidan av femman medan myra tog 3 och 4 (så roligt att kunna handla en hund med hinder mellan sig, det ska vi köra fler gånger). FB vid/innan 5 Bakombyte innan 8 och ta emot efter tunnel med framförbyte och sen spurta i mål!

Myra sprang fort och superbra. Det har verkligen blivit skillnad sedan Linköping, lagt om träningen mycket om fått fina resultat. Vill ha vår och varmt och ut o tävla nu nu nu! Jag var lite sen med byten och vänder upp för mycket när jag bara ska plocka in henne med sväng-armen. Blir mer träning där!
Dagens film:

Framförbytesträning 22/2-09 from Hanna Schnackenburg on Vimeo.

Hurra hurra för idag, trots att det bara snöar och snöar!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hanna, det ser fint ut och det var två roliga kombinationer, men får jag fråga varför du har så nära mellan hindren...?!

Anonym sa...

Åh va ni är duktiga, härligt flyt! Rolig kombination också! Ska ni till Fagersta den 15 mars? Jag och Manne debuterar då.. inte alls meningen men jag är så ivrig så va fan vi testar! :P kram på er

Anonym sa...

Åh! Den där andra var kanonbra träning för Leia.. alltså att ta 3-4 när jag springer utanför 5:an. Det måste jag verkligen testa nästa gång jag ska träna!!!