01 mars 2009

Inoff Katrineholm 1 mars

Vilken sjukt bra start på mars alltså. Inte nog med att jag körde till Katrineholm och tog oss fram säkert o bra, vi fick också uppleva "att göra en Sara" och fick bra plats i ridhuset, mellan ringen dvärgpinschrarna och whippetarna skulle ställas i.

Myra var enda dp tiken men innan dess skulle 4 hanar ställas. Myra gick in iFet ringen och började med att vara osäker inför att gå mot bordet. "bit ihop nu Hanna", så jag gick med bestämda steg och min prinsesshund hängde på! Hon gick så fint i ridhuset och stog så fint på bordet. När domare Ingela Kyrklynd skulle kolla tänderna på Myra (MED HANDSKAR PÅ!!!) ryggade Myra inte ens tillbaka, hurra hurra så galet storlt jag blev! Sedan stog hon fint medan kritiken skrevs och det blidde ett HP.In i BIR mot en stor och ståtlig hane. Min lilla vän stog så fint och tålmodigt och det resulterade i ett BIR. Lite vila och bus och sen in i gruppfinalen. Lilla Myra med 9 andra hundar. Hon blev utplockad som enda lilla hund tillsammans med Rottweiler, Grand danois, Shar Pei och Doberman. Myrfisen o jag fick springa innervarv och blev tillslut placerade som BIG-R med strålande kritik:
"Mkt fem utm. förbröst, vackert
uttryck. Välkroppad, aningen lång
i länden, ngt överbyggd i rörelse. Rör
sin annars bra från alla håll.
välvisad"

Efter det var det lång väntan innan whippetarna. Jag ställde Quince med uppfödare Anita och Quince pappa Orlandos ägare Tina som ögon, lite nervöst men fick massa fina tips och Quince Fetstog så bra och var kul att ställa. Blev tyvärr oplacerad bland 13 hanar.
Lilla Miki som fick vänta nästan sist gick ut och stog så fint som bara hon kan, blev 2:a bästa tik i juniorklassen och i bästa tik-klass 3:e placering, hurra hurra så kul!

Men kallt ridhus är inte det bästa för varken whippet eller dvärgpinscher, då är det tur att man har en extra filt med :D

6 kommentarer:

Helena, Quince och Otto sa...

Hanna, ni ägde, trots alla jättehundarna. Sån liten pyttemyra med sin lååånga matte. Och du skötte Quince som den prins han är. Stort tack för det!

lillajag sa...

grattis till en bra dag!

Sara och Miki sa...

Ni var bra idag! Som alltid.

Anonym sa...

Åh, Mühlegg, lilla råttan. Den kritiken såg ju ut att stämma fint, eller hur? Duktiga Myling och duktiga Hanna!

Anita sa...

Partypinglan äger:-))
Så liten så söt och med världens största röst när vi (läs Terrier Jessica) kom för nära buren. Jag älskar den lilla hunden, men det vet Du ju:-))

Anonym sa...

Grattis till finfina resultatet!