23 oktober 2008

Chicken camp vs. myra camp

Åh, när man läser Maria Yttermyrs blogginlägg från Bob Baileys Chicken camp som nu pågår här i Sverige blir man ju riktigt avundsjuk!

Är fortfarande jättepeppad efter att vi såg Bob's dvd med klickertränade hamstrar och grisar som Ninnie hade med sig förra veckan! Det är verkligen då man inser att den största begränsningen är en själv!

Myra och jag har i alla fall varit ute och lekt i löven idag. Kört lite inkallningar (supersnygga för övrigt) och lite framåtsändande. Mycket kampträning har vi kört på sista tiden också och dom har VERKLIGEN gett resultat! Hon hugger tag i kampleksaken som hon inte gjort annat och där hänger hon tills jag säger "Tack" och ger henne en godis!
Hurra, en fungerande och motiverande lek är nog bland det värdefullaste man kan få vid hundträning!
Jag vet att jag sagt det förut, men det KÄNNS som om det var igår jag hämtade hem min lilla råtta, hur har hon kunnat bli så stor och klok så snabbt?!

6 kommentarer:

Helena, Quince och Otto sa...

Fast det måste varit jättelänge sedan - kolla på madrassen, den ser ju alldeles okissad ut...

lillajag sa...

guudars så söt. o vet du ja ä fan oxå lite stel ida men ja kan i alla fall klappa mina hundar=)

Anonym sa...

Håller med dig, jag hänger inte med i Leias tempo. Dem är så sjukt mogna nu våra råttor! Dp's är bäst!

Anonym sa...

Plz Hanna.. kan inte du hjälpa mig med tips i tråden jag startat på forumet med "läggande under gång".

Kjamis

Anonym sa...

Gissa vem som har photoshop...
http://princessleias.blogg.se/images/2008/flickor2_19869676.jpg

Anonym sa...

tack :))
och tack desamma över helgerna :D
Jag har kollar lite bara på filmen och det jag sett verkar den toppen! Haft för mycket i skolan för att hunnit med mer ;P
Så skumma bara igenom den lite

kram