03 augusti 2008

Tandvisning, check!

Idag var körde vi järnet med våra helgkursare och deras hundar i agilityn. Otroligt hur mycket som hänt på bara två dagar, hälften av dom anmälde sig till vår nybörjarkurs för hösten så det blir spännande! Nu har vi en proppfull grundkurs och en nästan fylld (som det ser ut nu) fortsättningskurs!

Myra fick hänga på o passivitetsträna idag. Hon låg tyst och snällt i öppen bur när vi hade teori och satt uppbunden ute när det var praktisk träning. *stolt matte* Blev sammanlagt 4 tandvisningar idag!

Efter kursen körde vi lite däck och några 4-pinnars slalom med fokus på ingångar. Håller på o försöka få till pengar så vi kan köpa in slalombågar till klubben :P

Sen tränade Alex och jag lite Lydnad. Myra o jag blev kommenderade i det fria följet, linförigheten och inkallningen. Det kändes jättebra och går hon såhär bra nästa vecka så vill jag defenitivt starta henne på träningstävlingen.

Sen kom Christell och Jens med deras hundar upp och vi tog en platsliggning. Myra låg alltså mellan två stora schäfrar, jag stog tio meter ifrån och hon låg med 100% fokus på mig i en minut innan jag gick fram och belönade! Hurra!

Imorgon blir det vila, kanske lite RC.
/Snart blir det sängen, det har varit en lång helg!

Jenkus: klart vi ska ha en hundhelg i Stockholm! *Hoppas*

4 kommentarer:

Anonym sa...

mmOj, vad ni tränar på. Själv har jag återgått till valpinkallning för tempot skull. Så fort jag la in stå kommando så sket sig hela inkallningen. Blir helt knäckt ju. Ska också hålla agilitykurs i höst. Blir en nybörjarkurs. Skoj, två dp är anmälda. Vill se er på tävling snart. Kom igen nu....

Ullis å Puma

Anonym sa...

nä, Ullis och Puma, det blir gamla Mamma som kör grundkursen. Hanna tar hand om fortsättningen...
Och vi har tre borderterrirar anmälda så jag är ännu gladare :)

Anonym sa...

FRUKOST PÅ FREDAG HANNA?!?!?!?!?!

Vi kommer!!!

Anonym sa...

Såhär står det på lappen jag har: (tiderna är för små hundar)
Balansbom - 1,7-2,0 sek.
A-hinder - 1,2 sek.
Gungan - 1,2-1,3 sek.
Slalom - 2,3 sek.

Så nu vet man vad man har att jobba för... haha.

Kram, M