05 augusti 2008

Paus.

Just nu håller vi på att regna bort på varenda prommenad vi går.
Inte uppskattat av varken Myra eller mig. Har blivit dåligt med hundträning. Igår blev det inget alls och idag ska jag sätta mig ner och klicka lite med Myra.
Men annars så ser jag det här regnandet som ett ypperligt tillfälle till vila för Myra. Så jag åker till Lidingö och ska träffa lite folk och shoppa. Extra roligt är det att Jenkus och Leiabeian kommer så vi får en helg med skitsnack TROTS att jag inte åker till storträffen!!! Hurra hurra!

Om regnvädret så småningom vill ta och försvinna så ska jag anmäla mig o Myra till träningstävlingen i Lydnad den 13/8, exciting!
Såhär ligger vi till med momenten:
-Fritt följ: Börjar kännas riktigt bra. Ska klicka lite utgångspositioner och träna lite helomvändningar, annars käns det bra.
-Linförighet: Har väl egentligen bara tränat det två gånger men det känns nästan bättre än det fria följet! Hurra!
I båda domhär momenten är väl egentligen uthålligheten på Myra jag är lite nervös för. Men jag tar med mig klicker och köttbullar in på plan så jag kan stanna upp och belöna om jag känner att det skulle behövas.
-Platsliggningen: Här är väl lite av det osäkra momentet (jag vet att man inte ska köra förrän amn är 100% säker på att hunden fixar det) men jag ska köra några rep med Myra och om jag känner att det brister så går jag fram och belönar henne någon gång under tiden.
-Apport: Skiter i den. Alternativt tar o speedklickar in den, men egentligen vill jag lära henne klass2 apporteringen först. Tur att det bara är 10 poäng den är värd i klass1 :P
-Hopp: Helt klart, en 10:a! :P
-Ställande under gång: 10 här också, ska bara träna lite uthållighet i det så jag kan stå mitt emot Myra och hon står ändå kvar.
-Läggande under gång: Klockren 10:a. OOh vad jag är nöjd över min hund!
-Tandvisningen: Det är en kvinnlig domare och vi har kört tandvisning på 8 olika personer under veckan. Myra sitter nog inte kvar men det kommer nog gå helt ok ändå!
Vad har jag glömt?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inkallningen glömde du;) Men det är väl en 10:a kan jag tro. Om ingången är ok. Om du bara går fram till domaren vid tandvisningen utan att kommendera sitt så är det en 10a Men om du säger sitt och hon inte sätter sig eller reser sig så är det risk för avdrag. Bedömningen i tandvisning skiljer sig oerhört åt. Tråkigt för man vet inte....Kul att du ska ut å tävla:) En sak bara: har du väl lärt in ettans apport så får du tvåans gratis. Ettans är mycket svårare.

Ullis

Anonym sa...

Tack så mycket! Jag försöker fixa sidan så gott jag kan i alla fall =)
Vi ses på lördag, nu bär det av till kolmården.
Kram /Albin & Andreas