21 augusti 2008

Sv(hopp)ch nuu!

Igår cirkulerade stora svarta moln ovanför huset. Fukten i luften kylde ner hela huset.

-Ska vi dra till klubben Hanna?, en undrande Ellen.

Efter lite övertalning från hennes sida (tror hon har ärvt den förmågan efter mig) bestämde vi oss för att åka ner. Träna i regn är ju bra. Självklart började det droppa så fprt vi satt oss i bilen. Men såå farligt var det itne så jag konkade fram några hinder och började köra. Tänkte egentligen ha kört Camilla Brundins "En dans på rosor" men visste inte om det skulle börja åska så jag tog bara ut några hinder.
Lika förvånad är jag varje gång, Myra har en sjukt bra attityd, fart och släpp och det är en fröjd att köra med henne!
Mycket slalomträning och handling. Tro't eller ej men trots regnet som nu öste ner körde Myra full fart. När hon hade kört som bäst och fick belöning så fick hon springa in i hinderboden och pusta ut lite.

Efter lyckad träning, även för Ellen o hennes LP1 hund till BT gick vi in i klubbstugan och fikade o fixade pappersarbete innan vi åkte hem.

Härligt!
Idag ska jag hålla klickerkurs, imorgon ska jag ohunda mig, lördag är det öppet hus på Flens bk Mickis fyller år och på söndag är det nog agilityträning som gäller. Sen börjar skolan...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi har tydligen samma smak då det gäller hundar:) Jo det är den kenneln jag varit i kontakt med så jag ska bara hitta en bra dag att åka dit å hälsa på. Ligger ju bara en timme härifrån ju:)

Kram Ullis å Pumis