26 augusti 2008

Motivation, vaar?

Dag två i skolan. dvs den första "riktiga", har fått mitt galet hundinriktade Projektarbete att gå igenom, yesyes! Får både in UF och HUND i det, hurra!

Ikväll blir det välförtjänt agilityträning med Myra på klubben med Lena o Rhodesian-Treyus, lillråttan har inte fått överdrivet mycket träning på sista tiden nämligen.
Igår klickade vi lite bakbenskontroll och apport, med bra resultat iof men jag är seeg!
Tänkte köra "En dans på rosor/det går som en dans" av C.Brundin, spännande. Ska byta ut ett hinder mot slalom tror jag...

Imorgon blir det noll hundträning då vi ska på utflykt med alla 3:or, torsdag är det lydnadsträning på schemat och sen ag träning på söndag.

Känner mig jätteseg för tillfället, tur att jag har en tålmodig dvärgpinscher i alla fall!

Föressten, ni som är lite sugna på vad Gerard O'shea lär ut på sina handlingskurser kan ni läsa dethär:
Steg 1
Steg 2
Bra och intressant läsning som iaf gjorde mig sugen på en kurs för honom.
Kolla in hans hemsida för mer info.

Inga kommentarer: