28 augusti 2008

Äntligen träning

Vid middagen låg regnmolen runt hela huset.
"jahapp - ingen agilityträning ikväll heller", var första tanken som slog fröken negativ.
Men inget regn kom och Myra, Ylva, Ellen, Mamma o jag kunde åka till klubben o möta Lena o Rhodesian Treuys för agilityträning! Hurra!

Vi byggde upp "Det går som en dans"-banan av Camilla, lite modifierat bara men men, det var principen med många hinder efter varandra vi var ute efter. Inte bakåtkdjade jag heller, jag ville bara köra. Hm. Nästa gång :P
Myra var ofokuserad och jag gav inte 100% de två första gångerna, VARFÖR lär jag mig inte?! Well well, det kommer med tiden!
Dessutom insåg jag idag att mjukost på tub inte är Myras ultimata agilitybelöning utan det är KAMP som gäller från och med nu!
Vilken skillnad på fart det blev, Vimeo är mer än seg för tillfället så jag slänger upp filmen senare ikväll eller imorgon. Spana in den och kommentera!!!

Tillslut blev jag iaf mer än nöjd och stolt över min vov, det var längesen vi körde nu. Jag har varit död varje dag efter skolan.
I helgen blir det iaf lite mer hundigt. Skönt!

Föressten såg Myra ut såhär för några dagar sen då hon dumt nog hade lekt med en geting:

1 kommentar:

Anonym sa...

Har ni också otur med vädret? Har tränat i regn de senaste 15 gångerna nu känns det som... Tur att varken hundarna eller jag själv bangar för lite vatten ;)
Hur känns det att komma igång med skolan då?
hur är det med Myran och läppen? Såg inte roligt (eller jo, lite...) ut?
Kramar, M oc.