18 augusti 2008

Hundhelg slut...

Trötta och nöjda efter hundhelgen tog vi alla en välförtjänt sovmorgon. Vi hade tvingat Maria att stanna kvar "bara en dag till".
På dagens schema stog det vanliga, kolla städ-luktagott-onödiga-saker på:
ÖB, Rusta, Jysk, Djurmkompaniet, Lidl och innan mat-handling på Willys, äta på Max.
Snabbt hem och rasta hundar för att sen åka till klubben.
Mamma o Ellen håller i grundkursen i höst och idag var deras första kursgång. Maria och jag tränade agility.
Myra var sjukt taggad och på, kampade enormt bra med leksaken och jag såg till att engagera mig i leksaken jag med :D
Blev en härlig träning!
Snawa hoppade finfina teknik/studshopp, blev lite avis där tror jag.
Myra fick köra lången med braa resultat, stoppade in den i slutet på en hoppraka sen! En lyckad JENNY DAMM-SVÄNG!!!! Jubel! Bakombyten på hopphinder med bra resultat.
Maria påpekade att Myra är dålig avståndsbedömmare och att jag fortfarande är dålig på att springa med min råttsork. Det som står som högsta prio på agilityträningen framöver är alltså:
-Däcket och säcken inlärning
-M-bana för att bygga på fler och fler hinder. Så småningom köra en hel bana
-Mycket hoppande med olika avstånd och höjder
och slutligen lite slalomlir.

Sen var Maria tvungen att åka hem, hur tråkigt det än är. Vi får iaf ses om 5 dagar :D

1 kommentar:

Anonym sa...

*gäääsp* nu har jag fixat med vår hemsida. Ta en titt. Jag behöver mer bilder på mina tokungar. Skicka!!
Tack för en hunderbar helg!