15 augusti 2008

gårdagen

Vad roligt det var att köra igen! Ellen och jag kunde konstatera att vi inte varit på klubben på typ 1,5 vecka. SJukt.

Myra var iaf taggad till tusen. Ví började med att ställa upp en lätt liten början på en M-bana som vi ska utveckla till ca 20 hinder.

Började att bakåtkedja från de tre sista hopphindrena, sen från tunneln och sen från start.
Myra tog slalomingången jättefint (körde 4-pinnar), lite dålig utsväng i hoppsvängen (5,6,7) men där var jag också dålig på att visa.
Långhoppet körde hon för första gången och jag tänkte att det bara var o köra på o att det skulle gå smärtfritt. Men icke- Myra tyckte allt att det var lite skumt. Hm. jaja bara o köra vidare!

Vi avslutade med lite (massa) handling. Och OJ vad det gick! Myra sköt fram, lyssnade jättebra på när jag visade. Hon sprang med koll, fart och självförtroende. Kändes jättekul!
Vi körde ungefär ¨dehär två kombinationerna:

En lyckad träning mao! Vi körde lite freestyle vilket käns jättekul. SKulle vilja våga mig ut på en tävling. Fotgåendet när vi körde lydnad var jag inte nöjd med- men samtidigt fokuserade jag inte till 100.
Fokus till 100% när vi tränar är verkligen något jag måste träna på. Myra måste ha 100 fokus från mig för att hon ska kunna prestera sitt bästa. Skämmes Hanna!

Igår träffade jag också en tjej med D/S gårdshund som kommer börja köra agility hos oss, henne kommer jag också ha på min fortsättningskurs. Spännande!
PÅ plan träffade vi också Mia med Peps och Lena med Treyus så jag fick spana lite fler agilityhundar. Sjukt bra är dom iaf, blir kul att fortsätta med dom!

Ikväll kommer Maria o Britzyk, I helgen är det utställning för fulla muggar. 100%!

Inga kommentarer: