25 januari 2009

Sådan matte, sådan hund

Ja ordspråket ovan har jag verkligen tagit till mig den här helgen!
Filmen från tävlingen visar exakt hur jag kände mig igår, ofokuserad och omotiverad. Idag är det skillnad.
Jag åkte till ridhuset enbart för att ta mig i kragen och visa för både mig o Myra att agility inte är så tråkigt som jag upplevde det igår (och antagligen Myra också eftersom hon fick noll support av mig...)
Idag var det riktigt kul och fartigt! Myra var jättepigg trots den långa dagen igår!
Vi tränade bara lite lätt och kul och körde en rak kombination med hopp-tunnel-hopp där vi tävlade till skålen. Ibland startade vi tillsammans och ibland startade jag före henne och sen drog jag verkligen, sprang allt vad jag kunde och lämnade henne bakom mig, slutade med att hon lämnade mig bakom sig :D

Kapplöpning 25/1 2009 from Hanna Schnackenburg on Vimeo.
Det är såå det ska kännas!
Vi klickade också lite kamp med finfina resultat! Åh vilken tur jag har som har en hund som motiverar mig så!

Sen kan jag också bjuda på dagens hund-blooper! Vi körde lite crategame och jag vände buröppningen bortåt så Myra skulle få jobba lite. Resulterade i detta:

Crategame? huh from Hanna Schnackenburg on Vimeo.

5 kommentarer:

Anonym sa...

ja...allt är fint hos oss. tack för kommentar på bloggen. Ja,det ska blir kul med ny objektiv. Den kommer va väldigt bra för inomhus fotografiering. jag har tittat på en annan jag vill ha men den kostar jäklar mycket pengar så jag får spara lite till ;p

Jag skickade en liten fråga till dig på facebook.Blev så arg på mig själv för att sanna och ullis va ju där uppe..kunnde ju fråga dom. Men tänkte inte på det. *hmm* men men.
Nästa gång kanske vi ses på agility tävling...så sugen när jag såg din film! kram joanna

Anonym sa...

Gulliga Myra springa in i buren så. Tur det inte var hårdplast =).

Min mail är ulrikap@spray.se

Ps. jag kan inte kommentera dina inlägg när jag går in nya vägen till din blogg. Kan skriva men inte skicka det för bokstavskoden kommer inte fram. DS.

ullis

Anonym sa...

hanna is testing!

Anonym sa...

Jag brukar tänka på att tävla träningsmässigt. Igår testaade jag att gå till start utan koppel, vilket gjorde stor skillnad på Ella. Hon fick därmed flamsa lite fram till första hindret. Hitta småsaker (VILKET TAR TID) som passar er och som är avslappnat. Ni kan ju och nu är det, precis som du skriver, att förflytta kunskapen till olika miljöer.
- Tack för bullen, den var jättegod!
Klart du kan hänga med till Linköping! Kan höras om det närmare. Tror det bara blir Svea och jag som åker.
Kör på nu! Kram!

Anonym sa...

ÅH vad fina filmer :-)