22 januari 2009

paus.

Vet inte om det bara är jag och Myra, men luften har lixom gått ur oss. Elle okej, vet inte om luften gått ur Myra för hon andas in och ut ganska ofta fortfarande men hon brukar hänga med på det jag gör. Konstant trötthet lider vi av. Eller jag.

Det har blivit lite vardagsträning och lite kul övningar och lekar på promenaderna. Jag känner mig som en dålig matte som släpar ut Myra tidigt på morgonen när hon egentligen vill sova till ett och sen känner jag mig ännu sämre för att jag inte kan orka med att göra promenaden lite roligare. Istället går jag rakt fram och tittar med dimmiga ögon ner på fötterna och bara går. Nu vill jag ha vår och sommar och ljusa, varma mornar.

Igår blev det däremot lite shejping i köket, har börjat plocka fram framförmappen nu o tränar på den. Det går bra, jättebra. "stå'et" har Myra fått bättre stadga i och mycket bättre förståelse för, ska försöka få till ett kommando där snart.
Däremot har vi tränat alldeles för lite på sitt och ligg på sista tiden. Hon har också blivit mer osäkrare (?) på sin uppgift. Jag signalerar "sitt", hon sätter sig och blir osäker ganska snabbt om jag inte berömmer eller ger godis. Och jag som alltid tycker att jag är bra på att ge godis och beröm efter olika lång tid. På så sätt är det tur att det är vinter fortfarande så man har tid att finslipa på sånt, hemma och inne i ljus o värme.

tur att Myra står ut med en sån knasig matte som mig!

3 kommentarer:

lillajag sa...

du ä inte knasig! o absolut ingen dålig matte. d kan vara bra m tråkiga promender oxå ;)d ä en tuff tid nu innan solen kommer fram o värmer. d kan bara bli bättre o i morrn ska vi boxa järnet så d så. kram från hon som skulle kunna va din mor...;) shit va gammalt...

Sara och Miki sa...

Just som mamma V säger, det ÄR en tråkig tid nu, tråkiga promenader, inga roliga lekar ute och ingen motionsträning. Men de kan må bra av att tråka lite så är de mer taggade när solen och ljuset kommer =)

Anonym sa...

Ja, jag tycker att det känns bra att veta att du är mänsklig :)

kram